Tuesday 30 November 2010

MEYVE UFALAMA

Bu Iskocya'da, Ingiltere'de çok sevilen ve çok yapılan bir tatlı. Şimdiye kadar elmalısını ve kış meyvelisini yedim, ikisi de cok yakışıyor. Yapımı çok basit, şekerini de istediğiniz gibi ayarlayabileceğiniz bir tatlı. Kış günleri için daha ideal buluyorum bu tatlıyı çünkü sıcak sıcak yemesi güzel oluyor. Özellikle de üzerine krema döküp yemesi ayrıca zevkli.

Malzemeler:
  • 125 gram un
  • 75 gram tereyagi, tuzsuz
  • 75 gram ince toz seker
  • Bogurtlen, frambuaz
Yapılışı:
  • Fırınımızı 200 dereceye ısıtalım.
  • Tereyağını soğuk iken küp küp keselim
  • Derin bir kapta un ile tereyağını sadece parmak uçlarımızı kullanarak biraraya getirelim. Burada amacımız bir hamur yapmak değil, tereyağı ve unu ufalamak. Arada bazı büyük topaklar kalabilir, bunlar ufalamanın daha çıtır çıtır olmasını sağlar.
  • Ufaladığımız un-tereyağına, şekeri ilave edip, parmak uçlarımızla uafalamaya kısa bir süre daha devam edelim.
  • Bir fırın kabının tabanına meyvelerimizi serelim. Ben burada küçük bir fırın kabı kullanmıştım ama bazen küçük güveç kaplarında da yapıyorum, o da ayrı güzel oluyor. Kış meyvesi yerine elma kullanacaksak, elmaları küp küp keserek yerleştirebiliriz.


  • Hazırladığımız un, seker ve yag karışımını meyvelerin üzerine dokelim.
  • 200 derece fırında, 20-30 dakika pişirelim.
  • Halen sıcakken, üzerine krema ya da hafif tatlı yoğurt dökerek yiyelim.
Afiyet Olsun!

No comments:

Post a Comment