Thursday 9 December 2010

İSKOÇ KREPLERİ

Bu İskoç krepleri, bildiğimiz krepten daha lezzetli oluyor. Hem küçük küçük yapılıyor, hem de içinde kabartma tozu olduğundan içleri daha yumuşak ve hacimli oluyor. Küçük olduğu için de 200 gram undan bile pekçok krep yapılıyor. Kahvaltı sofrası için çok şenlikli. Bu kreplerin sırrı aslında çok da yaygın olmayan bir maddede gizli: krem tartar. Kimyasal adı, potasyum bitartarat, üzümden elde ediliyor ve kabartma tozunun daha iyi çalışmasını sağlıyor. İskoçya'da kullanımı çok yaygın, hatta benim kullandığım Dr. Oetker marka. Mesela içi boş da deriz, meringue'lerin piştikten sonra sönmesini engelliyor. Kullanmanız şart değil, hani onsuz da olur, ama kullanmak isterseniz, bulabileceğinizi düşünüyorum çünkü pastaneler bunu hep kullanıyor bildiğim kadarıyla.


İçindekiler:
  • 200 g un
  • 250 mL süt
  • 2 yumurta
  • 50 g şeker
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı krem tartar
  • Tereyağ ya da margarin

Yapılışı:
  • İki yumurtayı süt ile çırpalım.
  • Ayrı bir kapta un, kabartma tozu ve şekeri karıştıralım.
  • Unlu karışımın üzerine yumurta-sütü ekleyerek, güzelce çırpalım.
  • Krem tartarı ekleyip, yine tamamen karışacak şekilde karıştıralım.
  • Tereyağı ya da margarin ile yağladığımız tavaya, yemek kaşığı ile küçük porsiyonlar halinde dökelim. Minik baloncuklar çıkmaya başlayınca diğer yanını çevirip pişirelim.
  • Üzerine akçaağaç şurubu ya da bal döküp, afiyetle yiyelim. 

5 comments:

  1. Vay vay vay!En sevdigim kahvalti olayi ve super gorunuyolar! Ben genellikle Turk usulu ince ve daha buyuk olandan yapiyorum.
    Dubai'de malzeme bulmak biraz guc biliyor musun. Daha cok Hint ve Filipinlilerin damak zevkine uygun seyler agirlikta, nufus yogunlugu o grupta oldugu icin. Yani krem tartar bulabilecegimi hic sanmiyorum. Ama arayacagim ve bulursam bu tarifi kesin deneyecegim:)

    Bir de Aycacim lutfen tavayi zeytinyagiyla yagla. Tereyag hele de margarin cok tehlikeli hareketler bunlar...

    optum seni eline saglik:)

    ReplyDelete
  2. ama ama ama tereyagsiz guzel olmuyor ki! Hem burda tereyag ile yasiyoruz, soguklara dayanmamiz icin cok gerekli, kutup ayilari gibi bir yerde :D

    ReplyDelete
  3. tabe:) eminim oyledir.
    Tereyagi: Bahanesi cooookkkk:)))

    ReplyDelete
  4. krep, pancake dedin mi hemen titretim:) görür görmez kalakaldım bakınız:)

    ReplyDelete
  5. :) merhaba Deli Anne! Hoşgeldiniz :)

    ReplyDelete