Thursday 2 December 2010

FIRINDA TAVUK BUDU

Türkiye'deyken eti veya tavuğu zeytinyağında kavurmak biraz tuhaf bir fikir gibi gelirdi. Genellikle yemeklerde ya margarin ya da sıvı yağ (ayçiçek, mısır yağı gibi) kullanıyoruz. Halbuki Glasgow'da sıvı yağı çok nadir kullanıyorum, ancak kızartmalarda. Daha da ilginç olan, etli yemeklere zeytinyağı, sebze yemeklerine tereyağı kullanıyor olmam. Böyle yazınca belki yine biraz tuhaf duyuluyor olabilir ama gerçekten güzel sonuç elde ediyorum. Sebzelerde tereyağı kıvamı artırıyor, etlere ise zeytinyağı ayrıca lezzet katıyor ve yemeği hafifletiyor. Zeytinyağını hep sızma kullanıyorum, ayrıca sarımsaklı zeytinyağını da sarımsak doğramak derdinden kurtardığı için seviyorum.


Malzemeler:
  • 4-5 büyük tavuk budu
  • Knorr tavuk bulyon
  • 2 taze biberiye dalı
  • 2 taze kekik dalı
  • Zeytinyağı, 4-5 yemek kaşığı
  • Tuz, karabiber

Yapılışı:
  • Fırınımızı 220 dereceye ayarlayalım.
  • Genişçe bir tavada zeytinyağını ısıtalım.
  • Kızmış yağda tavuk butlarımızı, her iki yüzü altın rengi oluncaya dek kızartalım. (Tavamız geniş değilse butları birer, ikişer kızartabiliriz.)
  • Tavuk butlarını fırına dayanıklı bir tepsiye alalım. 
  • Halen ısınmakta olan yağa 1 litre sıcak su ekleyelim. 
  • Tavuk bulyonu, taze biberiye ve kekik dallarını tavaya ekleyelim. 
  • Tuz ve karabiberi de ekleyip, iyice karıştırdıktan sonra, fırın kabında bekleyen tavuğa ekleyelim.
  • Folyo ile tepsimizi sarıp, fırında 20-30 dakika (süre tavuk butlarının büyüklüğüne bağlı, arada fırından çıkarıp, bir bıçak yardımı ile kontrol edebiliriz) pişirelim.
Afiyet olsun!


3 comments:

  1. Aycacim senin yemekler bayagi agir gorunuyor yahu! Ama su misir kreplerinin tarifinde misir yoktu, adi mi oyle sadece yoksa bir hata mi var?
    Blogun Turkce versiyonunu daha cok begendim bu arada:)
    issizlik gunlerinde eglendiriyor degil mi insani?
    Ellerine saglik:)
    Bon Appetit!(Bunu Julia Child sesiyle soyluyorum:))

    ReplyDelete
  2. hehehe, misiri koymadan misir krebi yapmisim. Sagol canim, baska hatalar gorursen de yaz :) Evet, eglenceli bir is. Turk yemeklerimiz biraz agir ve zahmetli tabii. Ama yine de yemek gibi yemek de onlar oluyor, burdakiler daha atistirmalik gibi.

    ReplyDelete
  3. kolay gözüküyor. ben de yapıcam bakalım.

    ReplyDelete