Sunday 15 May 2011

ÇABUK EKMEK (SCONES)

Bu çok kolay yapılan bir ekmek çeşidi. Buralarda 5 çayının vazgeçilmezlerinden. Taze ekmek gibi nefis bir tadı var, reçelle ya da tereyağıyla çok güzel yeniyor. Ayrıca dondurucuya atarsanız da, uzun süre boyunca saklayabiliyorsunuz, tadından birşey kaybetmiyor.

Bu tarifte olmazsa olmaz bir malzeme var, buttermilk. Sanırım tam karşılığı yayık altı sütü. Burada markette herzaman bulmak mümkün. Bulamazsak da çaresi var: tarifteki aynı miktar süte bir kaşık üzüm sirkesi ya da yeni sıkılmış limon suyu ekleyip 5 dakika bekliyoruz. Yalnız uyarmalıyım, ben bunu hiç denemedim. Yayık altı sütünü Türkiye'de nerden bulabiliriz, bilen buraya yazarsa sevinirim.


Malzemeler:
  • 450 g un
  • 1 tatlı kaşığı silme karbonat
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı karbobat
  • Bir avuç kuru üzüm
  • 400 mL yayık altı sütü
  • 1 çırpılmış yumurta

Yapılışı:
  • Unu elekten geçirip genişçe bir kaba alalım.
  • Karbonatı, tuzu, kuru üzümü una ekleyip karıştıralım.
  • Yumurta ve yayık altı sütünü ayrıca bir kapta çırpalım (hemen bir çatal yardımıyla, miksere gerek yok).
  • Un karışımının içine elimizi kepçe gibi yapalım ve yumurtalı yayık altı sütünü un karışımına yavaş yavaş eklerken, elimizi aynı yönde çevirerek karıştıralım.
  • Unlanmış yüzeyde hamur kıvamına getirdikten sonra çok da şekil vermeden parçalar alıp yine unlanmış tepsie dizelim.
  • 230°C'de 10-12 dakika pişirelim.


7 comments:

  1. Vala super gorunuyolar.benim bir sorum olacak sayin ergul: bu ingilizlerin shortbread dedikleri nasil biseydir?okudugum kitaplarda cok geciyor acaip merak ettim...

    ReplyDelete
  2. aaa, sayın Pinar, onu yazmıştım. Iskoç kurabiyesi adı altında. O zaman resmini çekmemişim ama geçenlerde bir başka çeşidini de yaptım, yazacağım sayfaya. Bu ilk yazdığım çok kolay hem de çok güzel oluyor. Bisküvi gibi, çıt çıt da yeniyor, maalesef. Yalnız illaki tereyağı ile güzel oluyor. Yarı tereyağı yarı sıvı yağ ile de denedim, o da güzel oldu aslında ama bu sefer de hamur biraraya çok zor geldi. Ama oldu yani güzel.

    ReplyDelete
  3. http://balsekerturkce.blogspot.com/2010/12/limonlu-iskoc-kurabiyesi.html

    Bi de yaparken zaten hamuru tam biraraya gelmiyor, azcık kuru kuru gibi kalıyor ama pişince güzel oluyor.

    ReplyDelete
  4. hmmm e foto bekliyorum o zaman:)

    ReplyDelete
  5. İnanmıyorum!! ekmekte mi yaptın!! süpersin:)

    ReplyDelete
  6. aa bu çok güzel oluyor ama yayık altı sütü lazım bunun için.

    ReplyDelete
  7. buttermilk yerine kefir olabilir sanırım

    ReplyDelete